Fiche technique
Format : Relié sous jaquette
Nb de pages : 190 pages
Poids : 400 g
Dimensions : 22cm X 27cm
EAN : 9783037664230
Quatrième de couverture
Pascal Baetens
« Vaguement lunaire, Pascal Baetens se comporte en artisan. Un artisan persévérant. Un artisan qui n'oublie pas la rigueur professionnelle. Mais un artisan poétique, léger, déconcertant. Il quitte parfois le chemin du « nu académique » pour toucher à l'érotisme, voire à une forme de pornographie. Timide, gaffeur, hésitant, pornographe ? Qui est le vrai Pascal Baetens ? » Jean-Christophe Béchet
« Pascal Baetens photos are joyful in their simplicity and take us back to an age of innocence. They remind us of those precious moments of discovery when all was well with the world and nature was in perfect harmony with the beauty of the female form. » Andrew Rawlins
« Die Schönheit dieser Bilder liegt im Detail, ein Augenaufschlag, eine Geste oder ein unerwartetes Räkeln. Die fotografischen Inszenierungen von ihm sind geprägt von der Sinnlichkeit seiner weiblichen Modelle, die selbst in ihrer Nacktheit nie sexuell wirken. Silikonbrüste, getunte Schönheiten, künstliche Erotik oder gespreizte Schenkel sucht man hier vergebens. Vielmehr erfährt man in diesen Fotografien die subtile Einheit zwischen Fotograf und Model. »
Sylvie Blum
« De vrouwen die Pascal fotografeert, in bossen of ruïnes, in kapellen of fabrieken, zijn niet noodzakelijk professionele modellen. Meestal niet, zelfs. Het zijn vriendinnen. Niet noodzakelijk de zijne, overigens. Mooie vrouwen, vrouwen die nog mooier worden als ze voor de camera staan. Marilyn Monroe droeg alleen Chanel No. 5 in bed, de modellen van Pascal Baetens dragen alleen schaduwen. De zon doet de styling voor Pascal, ze kennen elkaar al jaren.
Meer moet dat niet zijn. »
Geert Stadeus
« Afortunadamente, mientras repaso las fotos de Pascal me siento cautivado por su capacidad para explotar la Naturalidad de sus modelos y sacar a la luz esa belleza que sale de dentro hacia fuera, haciendo brotar una sensualidad cálida y tranquila. La cámara se convierte en una íntima amiga ante la que se desnuda la mujer para contar sus más íntimos secretos. »
Javier Gómez de Segura González