Le Roussillon : le pays et les gens. Rossello : pais i gent

Fiche technique

Format : Broché
Nb de pages : 102 pages
Poids : 400 g
Dimensions : 21cm X 30cm
Date de parution :
ISBN : 978-2-908866-47-6
EAN : 9782908866476

Le Roussillon

le pays et les gens

de ,

chez Publications de l'Olivier

Collection(s) : Beaux livres

Paru le | Broché 102 pages

Tout public

25.00 Indisponible

Quatrième de couverture

Le Roussillon Le pays et les gens

Ce livre est le troisième de la collection « Beaux livres » des Publications de l'Olivier, le premier étant un ensemble d'aquarelles de Jean Blanc sur Perpignan et le deuxième un choix de photographies de Pierre Sonrier sur les façades du chef-lieu. Il accueille une sélection de tableaux de Ginette Bernard qui représentent des personnages du Roussillon, sous forme de portraits très expressifs ou en situation, ainsi que quelques-uns de ses aspects caractéristiques et de ses monuments historiques. Le peintre a une vision très personnelle de la fleur qu'elle nous fait partager, de la nature morte et des marchés. Pere Verdaguer, à son habitude, accompagne les tableaux de commentaires qui leur donnent un prolongement.


El Rosseló País i gent

Aquest llibre és el tercer d'une « bonica » col.lecció de Publications de l'Olivier, el primer sent una selecció d'aquarel.les de Joan Blanc sobre Perpinyà i el segon une tria de fotografies de Pierre Sonrier sobre les façanes de la nostra capital. Recull una selecció de pintures de Gineta Bernard que representen personatges del nostre Rosselló sota la forma de retrats molt expressius o en situació, així com aspectes característics del departament i els seus monuments històrics. La pintora té tombé una visió molt personal de la flor que ens fa compartir, de la natura morta i dels mercats. Pere Verdaguer, com de costum, accompanya els quadres de comentaris que els donen una nova dimensió.

Biographie

Ginette Bernard, née à Prades le 8 janvier 1935, a fait ses études au collège de Prades et par correspondance. Institutrice à Perpignan, elle a complété sa formation à l'École des Beaux-Arts où elle a profité des leçons de Germain Bonel. Elle s'est fait connaître tôt par ses talents de dessinatrice et de peintre en exposant à Prades et à Elne. Elle a réalisé les couvertures de la collection les « Classiques Roussillonnais » et a illustré les livres de son mari Pere Verdaguer : Crepuscles, Cheveux du temps, Pàgines d'un exili ordinari et la collection Almanacs catalans del Rosselló.


Pere Verdaguer va néixer a Banyoles (Catalunya) el dia 9 d'abril del 1929. Va fer els estudis al Col.legi de Perpinyà i a la Universitat de Montpellier i exercit de professor d'espanyol i de català, en particular a la Universitat de Perpinyà. Es membre de l'Institut d'Estudis Catalans de Barcelona, investigador s'ha distingit pels seus treballs com a dialectòleg sobre el català septentrional, i és autor de llibres sobre la gramàtica catalana. Com a escriptor, s'ha fet un especialista de la ciència-ficció, però és també un assagista de la Revista de Catalunya. Va crear la col.lecció dels « Clàssics rossellonesos » a les Publicacions de l'Olivier.

Du même auteur : Pierre Verdaguer